Opvoedingsproject punt 4


4 We werken aan een persoonsbevorderende relatie

Zoals één zonnestraal een bloem doet opengaan, kan één vriendelijk woord een gezicht doen stralen.

P. v.d. Bergh


 

  • We proberen met z’n allen aandacht te hebben en tijd te maken voor leerlingen.  De leerlingen kunnen met vragen of problemen bij leerkrachten en ondersteunend personeel terecht.
  • We hechten ook veel belang aan zinvol samenzijn van leerlingen en leraren.  Om dit te stimuleren, worden er middagactiviteiten ingericht.  Verschillende leraren begeleiden de leerlingen in sportieve, culturele en creatieve momenten tijdens de middagpauze.
  • Tijdens gezellige activiteiten zoals klaspicknick, afscheid van een klasleerkracht en eigenlijk op elk ander moment, mogen leerlingen voelen dat leerkrachten graag tijd met hen doorbrengen en betrokken zijn.
  • Excursies geven leerlingen en leerkrachten de kans elkaar als mens beter te leren kennen en waarderen. We maken ook duidelijke afspraken over de grenzen waarmee we onze leerlingen confronteren tijdens deze activiteiten omdat we geloven in een vriendelijke aanpak als het kan, een kordate als het nodig is.
  • De cel leerlingenbegeleiding zorgt voor een intensieve opvolging van leerlingen met ernstige problemen.

 

Terug naar hoofdpagina opvoedingsproject.