Studierichting: Office en Retail


De studierichting Office en Retail biedt een brede vorming aan. Wie afstudeert in deze richting kan terecht op
verschillende afdelingen binnen het bedrijfsleven. De beroepsgerichte vorming speelt in op
drie componenten.
 
BEDRIJFSGERICHTE COMPONENT
Binnen de vakken retail en presentatietechnieken maak je kennis met de marketingkant van een bedrijf.
Hoe maak je de winkel aantrekkelijk genoeg om klanten binnen te lokken? Hoe ga je om met veeleisende
klanten? Je leert via rollenspellen, verkoopprojecten en werkplekkeren de kneepjes van een goede verkoper.
Binnen het vak office maak je kennis met de administratieve kant van een bedrijf. Je vertrekt vanuit
een fictief bedrijf en handelt alle dossiers af zoals het hoort. Zo krijg je inzicht in de goederen- en
documentenstroom binnen het bedrijf maar ook in de taken van een administratief medewerker.
 
ICT-COMPONENT
Zowel verkopers als administratieve medewerkers moeten vlot met allerlei ICT-toepassingen werken.
Je krijgt dan ook een degelijke basisopleiding die focust op vaardigheden zoals blindtypen,
tekstverwerking en rekenblad. Je leert ook het gewenste promomateriaal ontwerpen voor de verkoopprojecten.
 
COMMUNICATIEVE COMPONENT
Er wordt binnen de taalvakken gewerkt aan effectief en functioneel taalgebruik. Veel aandacht gaat
naar een grondige voorbereiding van verkoop- en telefoongesprekken.
 
Deze richting is de juiste keuze voor jou
 
als je in de toekomst een uitvoerende job in het bedrijfsleven wenst
als je oog hebt voor detail
als je houdt van gestructureerd werken (zeker in office)
als je houdt van communiceren met anderen (zeker in retail)
 
Lessenrooster
 
 

 

Terug naar tabel studieaanbod.