Jonas studeerde in 2017 af in onze school, in de studierichting Wetenschappen-Wiskunde en ging vervolgens TEW studeren aan de KU Leuven. Na nog een master na master aan de UA besloot Jonas zijn sportieve droom na te jagen, waardoor hij in de wielerwereld een laatbloeier is met atypisch traject.
Na zijn debuut bij het Heist Cycling Team groeide hij direct door naar het continentale Tarteletto-Isorex. Het volgend seizoen trok hij naar Bretagne om ervaring op te doen bij een Frans amateurteam. Jonas kwam in het vizier van Flanders-Baloise. Hij werd op zijn 26ste prof en stap voor stap boekte hij progressie en kwam er interesse van Alpecin-Premier Tech. Jonas kreeg een contract voor 2 jaar.
Op school hebben we inmiddels een supportersclub opgericht. We zijn uiteraard fier over Jonas’ prestaties en horen graag de lovende commentaren tijdens de verslaggeving op tv, door José De Cauwer of Karl Vannieuwkerke.
Wij blijven Jonas volgen als trouwe supporters en vinden het fijn dat hij af en toe nog tijd vrijmaakt om op school langs te komen en zijn sportieve ervaringen te delen. Hij is een voorbeeld voor veel jongeren en het bewijs dat je dromen kan waarmaken.